Verjetno ste že kdaj pili Coca-colo? Ali pa jedli Čokolino? Nosite kavbojke? Pa se kdaj vprašate zares vprašate, kako čudni smo ljudje, da smo sploh poizkusili tako nenavadne izdelke, danes pa si brez njih skoraj ne predstavljamo več modernega življenja?
Se lahko postavite v preteklost, v čas, ko je dr. John Pemberton odkril formulo za Coca-colo in stal pred vprašanjem ali bo to čudno pijačo sploh kdo želel poskusiti. Ali pa v čas, ko je Podravka prvič proizvedla suhe kosmiče, ki so spominjali na lesne ostružke, in se spraševala kakšno ime naj jim določi, da bodo ljudje sploh razumeli, čemu je namenjena? Lahko ugibate, kaj je leta 1871 vodilo Levisa Straussa in Jacoba W. Davisa, da sta petentirala modre hlače, pa čeprav so bile zelo neudobne in iz čudnega materiala?
Čeprav so vsi ti trije izdelki, roko na srce, precej smešni in bi jih večina ljudi, če bi jim jih predstavili prvič, skoraj zagotovo zavrnila, pa se njihovi izumitelji niso ustavili pri vprašanju “Ali bo sploh kdo hotel moj izdelek?”. To pa zato, ker so si postavili povsem drugo vprašanje, ki je pravzaprav srž vsakega uspešnega posla:
“Kako lahko svoj izdelek predstavim, da bodo ljudje prepoznali njegovo vrednost?”.
Če želimo prodati karkoli na tem svetu, moramo najprej poskrbeti, da za našo ponudbo sploh kdo izve, če želimo biti v poslu uspešni, pa moramo s svetom zelo jasno in strateško tudi komunicirati vrednost našega izdelka ali storitve. Večina začetnikov v podjetništvu se zanaša, da jim bo posel stekel s pomočjo ustnega izročila in priporočil njihovih prvih strank. Dejstvo je, da so zadovoljne stranke in njihova beseda res pomemben dejavnik pri grajenju posla, če pa želimo imeti nad prodajnimi rezultati kontrolo in se ne zadovoljimo s tem, da so naše sanje odvisne od zunanjih dejavnikov, potem pa je ključno, da nam v glavi ves čas brenči zgornje vprašanje.
S 100 % gotovostjo lahko zatrdim, da si to isto vprašanje zastavlja prav vsako zares uspešno podjetje. Še več, za iskanje odgovorov je navadno zadolžen vsaj en oddelek, ki se navadno imenuje Oddelek marketinga in prodaje. Dejstvo je namreč, da če želimo na trgu uspeti, moramo, zato, da nas v množici sporočil sploh kdo sliši, na ves glas kričati vrednost našega izdelka ali storitve. Pri tem pa moramo paziti, da smo ravno prav glasni in dovolj prefinjeni, da nas kupci ne samo zaslišijo, pač pa se tudi ustavijo in nas poslušajo. Ko nam enkrat to uspe, zgodba niti približno še ni končana. Svoja sporočila moramo “dozirati” ves čas, a v ravno pravem tempu, nadvse moramo biti previdni, da z našimi besedami in slikami koga ne prestrašimo ali ga odženemo, s potencialnimi kupci moramo graditi odnos zaupanja in jih omrežiti s faktorjem navdušenja.
Uf, uf, uf … Tisti, ki smo kdajkoli delali v marketingu vemo, da je za vsem tem procesom ogromno znanja, veliko kreativnosti, raziskovanja, poznavanja psihologije, močno pa pomagajo tudi sistemi in orodja, ki se jih na srečo lahko priučimo. Na žalost večino podjetnikov, ki začenja svojo podjetniško pot, nikoli prej ni imelo opravka z marketingom, mnogi svoj posel začenjajo od samega začetka. Žalostno je videti, ko podjetja propadajo, poraženi kreatorji idej pa se sprašujejo, kaj je šlo narobe, saj zaradi pomanjkanja znanja in izkušenj ne prepoznajo osnove, ki definira uspešen posel.
Dober marketing je verjetno najbolj ključen ravno v začetku posla, saj se ideja ne more niti odlepiti od tal, in kaj šele poleteti proti nebu, če ji ne damo goriva, priložnosti, da se glas o njej razširi daleč naokoli. Podjetniki, ki živimo v današnjem času imamo pri tem veliko prednost – marketing je z odprtjem spletnega okolja in interneta postal cenovno dostopen za vsakega, največjo konkurenčno prednost pa ima tako tisti, ki ima dovolj znanja.
In tukaj se postavi vprašanje za vsakega, ki razmišlja, da bi svojo idejo in svoje potenciale spremenil v posel, pa tudi za tiste, ki že stopajo po samostojni podjetniški poti, a si želijo pravega preboja: “Koliko marketinškega znanja imaš ti pod svojo kapo? Lahko rečeš, da se kvalificiraš za direktorja marketinga in prodaje? Znaš odločno odgovoriti na vprašanje “Kako lahko svoj izdelek predstavim, da bodo ljudje prepoznali njegovo vrednost?” in pri tem izkoristiti vse prednosti, ki jih ponujajo orodja modernega marketinga? Bi si, če bi za svoj posel iskal-a direktorja marketinga in prodaje, zaupala to delovno mesto?”
Naj potolažim vse, ki ste odgovorili z ne … Marketinga se nihče ne nauči čez noč in tudi jaz sem potrebovala skoraj 15 let, da sem, lahko suvereno rečem, v tem postala strokovnjakinja. Vrsto let sem se urila v velikih podjetjih, med njimi tudi v nekaterimi najbolj uspešnih v Sloveniji, zadnja leta pa svoje znanje aktivno nadgrajujem tudi preko vodenja svojega posla. Če malo poguglate, boste zasledili kar nekaj mojih marketinških sledi, a to ti vsekakor ne govorim, zato, da bi se hvalila …
Moj pravi namen je, da vam pokažem, kakšno priložnost vam s stanovsko kolegico Tamaro Belšak ponujava, ko vas vabiva, da se pridružite devetmesečnemu programu MBA POSLOVNIH ZVEZD, ki ga pričenjava v začetku naslednjega tedna. Z vključitvijo v program boste pravzaprav “zaposlili” kar dve izkušeni marketingašici, ker program sledi učnemu načrtu dveh najbolj priznanih svetovnih coachinj, Marie Forleo in Gine DeVee, pa boste marketing in prodajo le učinkovito “navezali” na strateške osnove, ki jih bomo izgradili pred tem. Ker je za izgradnjo prepoznave na trgu potrebno nekaj časa, je program dolg devet mesecev, ko se zaključi, pa bodo izgrajeni temelji tako trdni, da boste z na novo pridobljenim znanjem lahko tudi sami vzdrževali tempo in gradili konstanten napredek.
Samo pomislite, koliko bi vas stala bruto plača direktorja marketinga in prodaje, če bi ga zaposlil-a za en mesec?Zagotoviva vam lahko, da bi samo za eno njegovo mesečno plačo namenili več, kot je šolnina za cel najin devetmesečni program. Vsota bankovcev pa sploh ni tako zelo pomembna, veliko večjo vrednost nosi rezultat, ki ga ponuja ta primerjava. Verjamete, da bi vam marketinški direktor lahko v enem mesecu zagotovil rezultat, ki si ga želite? Kakšna pa je verjetnost, da boste ta rezultat dosegeli v devetih mesecih in sicer s pomočjo dveh strokovnjakinj marketinga in s preverjenim sistemom, ki je deloval že za tisoče po svetu?
Lahko bi se še in še “igrali” s podobnimi primerjavami, a ni moj namen, da vas zmedem. Vse kar želim je, da se vprašate, koliko zares verjamete v vizijo, da boste čez devet mesecev ustvarjali stabilen posel in konstanten zaslužek, z delom v katerem boste uživali, uresničivali svoje potenciale in z njim po malem tudi spreminjali svet na bolje. Verjamete v to vizijo? Srčno upam, saj je povsem realna, ker vas pri tem želim podpreti, pa vas s Tamaro še enkrat povabiva, da naju “zaposlite” in se pridružite programu MBA POSLOVNIH ZVEZD.