Izvršni direktor Facebooka Mark Zukerberg je dober teden nazaj objavil novico, ki za mnoge pomeni bolečo brco v rit. Jaz pa sem se, po pravici povedano, kar malce oddahnila. Facebook se bo z novimi ukrepi končno vrnil k svojemu izvornemu namenu – socialni interakciji med prijatelji in k sodelovanju v interesnih skupinah.
Aleluja! Končno bo “FB intruder” postal malo manj agresiven, naši utrujeni možgani pa bodo osvobojeni overflova meglih informacij.
Glede na to, da sem samostojna podjetnica, verjetno tako razmišljanje ni čisto logično. Facebook nam majhnim podjetnikom predstavlja pomembno marketinško orodje in ob novici, da se bodo dosegi objav večini prepolovili ali celo zmanjšali na minimum večino noro ustrahuje.
Nekaterim lahko zaradi te ključne poteze Zuckerberga posel celo v celoti propade.
Po prvi paniki so splet zasegle pomirjujoče novice – nič ni tako zelo drastičnega, le nove prijeme bo treba znati uporabljati … Če spremljaš marketinške nasvete, si verjetno zasledil-a, da večina prisega na oblikovanje Facebook skupin. Ena od Facebookovih napovedih namreč je, da bodo največ dosega imele objave, ki bodo spodbudile medsebojne interakcije pri bralcih – se pravi tiste, ki bodo pod objavo imele številne, po možnosti čim daljše komentarje. Facebook skupine v tem kontekstu zagotovo predstavljajo največjo priložnost, saj združujejo ljudi z istimi interesi in ti že po naravni danosti želijo deliti svoja mnenja in strahove z ljudmi, ki jih “štekajo”.
Tako morda je prihodnost v Facebook skupinah, a sem prepričana, da ne za dolgi čas.
Oblikovati aktivno Facebook skupino namreč sploh ni tako zelo lahko. Po mojih izkušnjah je, če ne investiramo za ta namen skoraj 100 % delež svojega časa, to pravzaprav skoraj nemogoče. Tudi če vprašate katerokoli administratorko ali administratorja FB skupin, ki jim je uspelo oblikovati interaktivno skupino, vam bodo ti povedali, da so bili na Fejs dobesedno non-stop priklopljeni in to ne le teden ali dva, pač pa navadno traja nekaj mesecev, da se iskrica spremeni v želeni ogenj.
Za tiste, ki imamo svoj biznis že kolikor toliko razvit in čas investiramo tudi v rezultate konkretnih strank, je to torej praktično neizvedljivo. Razen, če morda ne bi prav za ta namen najeli človeka. Ta potreba se pokaže kot absoluten “must” tudi, ko skupina začne presegati 5000 članov (včasih je meja že pri 1000). Komunikacija postane neobvladljiva, če ni nekoga, ki bi ves čas spremljal objave, pa se prvotni namen skupine kmalu izgubi in njena vrednost (posledično pa tudi izplen) začne močno padati. Ko razmišljamo o Facebook skupinah pa bi se morali zavedati še nečesa …
Kaj se zgodi, če Zuckerberg čez pol leta odloči, da tudi FB skupine odžirajo preveč potencialnega dobička in pipico zapre tudi tukaj? To je pravzaprav čisto verjetna možnost …
Na temu mestu se vračam na besede, ki jih vedno znova poudarjam pri svojih klientih – če hočeš imeti svoj posel trdno v rokah, je edini način, da najdeš orodja, pri katerih si ti sam svoj gospodar in zunanje osebe ne določajo pravil, ki ti lahko zamešajo vse štrene. Faceook zagotovo ni tako orodje, na žalost pa se bo večina Slovencev tega zavedla šele takrat, ko bo prepozno.
Zakaj?
Ker smo tako zelo trmasti … Gledamo kaj delajo drugi, verjamemo znanju, ki smo se ga morda naučili na faksu ali eventuelno na katerem od hitrih tečajev za podjetnike, pri vsem kar je malce drugače ali pa potrebuje malce več razmišljanja izven okvirov pa si poiščemo take ali drugačne izgovore.
Tako še vedno poznam zelo, zelo malo podjetnikov, ki se zaveda pomena grajenja e-mailing liste, edinega vira komunikacije s potencialnimi strankami, pri kateri imamo vsaj približno kontrolo v svojih rokah.
Najbolj sem razočarana, ko vidim kakšnega velikega spletnega strokovnjaka, ki dela s svojo mailing listo kot svinja z mehom. In to sploh ni tako zelo redko. Pravzaprav zares pogosto naletim, da tudi ko ljudje imajo svoj e-mail bazo, radi povedo, da so do nje prišli organsko, edino vsebino, ki jo pošiljajo svoji bazi pa so obvestila o njihovih programih, akcijah in dosežkih. Potem so tukaj še tisti, ki še vedno pišejo klasične newslettre, po možnosti v tretji osebi, z mednaslovi in številnimi alinejami v tekstu …
Seveda s tako prakso poslana e-sporočila ne dosegajo željenih rezultatov in logična poteza je, da se zato raje vrnejo na Facebook ali kako drugo socialno spletno omrežje.
To je pač najlažje, a nihče ob tem zares ne razmišlja dolgoročno.
Vsi predvidevajo, da bodo lahko na zastonjkarskih taktikah lahko vztrajali v nedogled in so blazno presenečeni, ko se pravila naenkrat spremenijo. Kakšne so posledice bomo najverjetneje videli že v naslednjem mesecu.
Prepričana sem, da bo še vedno ogromno ljudi trmasto iskalo rešitve na Facebooku, verjamem pa tudi, da bo prav ta kritična točka mnogim odprla oči in bodo začeli s svojim poslom končno zares upravljati kot pravi gospodarji. Tako kot na Facebooku lahko enako učinkovito odnos s svojimi potencialnimi in dejanskimi strankami gradimo tudi preko mejla, razlika je le, da je pošiljanje mejlov skoraj v celoti pod našo komando.
Tako za nov, bolj učinkovit način, sploh ne bo treba drugega, kot en velik klik v glavi. In nekaj malega strateškega razmišljanja …
Za vse tiste, ki bi radi bolje razumeli priložnosti grajenja aktivne e-mailing baze in pristope za pridobivanje primerne liste naročnikov, 14. februarja ob 9:00 pripravljam brezplačen webinar, na katerem bom malo bolj v globino razložila, kakšne prednosti ponuja strateško grajenje e-mail baze, na kakšen način lahko začnemo in kako lahko dosežemo kar najboljše rezultate. Več podrobnosti razkirjem v naslednjih dneh preko e-maila, za enkrat pa si le rezerviraj sredo, 14. februar, ob 9. uri zjutraj za pridobivanje novega in super koristnega znanja.